Wednesday, January 19, 2011

sarikata bahasa melayu diharamkan!

keluar makan dengan kawan aku. aku cakap la kat dia hari tu aku tengok wayang, cerita Khurafat. kawan aku pun cakap kat aku ; "aku kalau tengok wayang tak tengok cerita melayu ni".

wah kagumnya aku. kawan aku sangat urban.stylo.gaya hidup masa kini.

lepas tu aku cakap dalam hati. aku cakap macam ni :

"aku kagum dengan kau.layan cerita orang putih je. kelas. tapi kalau takde sarikata kau tengok jugak ke wayang? setau aku cerita orang putih yang kau paham kalau takde sarikata - cerita action atas katil je..."

ok. itu je untuk kali ni.

:- aku teringin nak pegi besut kampung kawan aku ni!

6 comments:

  1. mazin jom tgk wayang minggu depan yeeayyy

    ReplyDelete
  2. mari2 ... tunggu gaji la bro.. ke nak belanja aku?

    ReplyDelete
  3. perrhhh. :) terasa plak aku. nasib bek aku leh tgk cita orang putih takyah serikata :)
    tapi still tgk cita melayu.hehehehe

    ReplyDelete
  4. shafiqhashim : he he he jangan terasa, cerita ni mungkin rekaan. heh
    ammar : jom la.. ramai2 tgk wayang

    ReplyDelete
  5. tgk semua bahasa, lebih pentingkan jalan cerita... ;)

    ReplyDelete